Sonia Rykiel – Regina tricotajelor, pe jumătate româncă

Deși a intrat în lumea modei din întâmplare, Sonia Rykiel, pentru că despre ea vorbim azi, a dezvoltat un adevărat imperiu în domeniul fashion-ului și va rămâne mereu o imagine iconică a modei.

Pe numele real Sonia Flis, creatoarea s-a născut în 1930, la Paris, dintr-un tată de origine română şi o mamă rusoaică. A crescut în Parisul interbelic, care i-a marcat viziunea artistică a carierei. Fiind o rebelă de mică, designerul povestea că “Mama oscila între disperare şi fascinaţie completă în ceea ce mă privea. Eram greu de suportat. Aveam o personalitate dificilă. Eram o întreagă dramă”.

În 1953, s-a căsătorit cu Sam Rykiel, proprietarul unui butic cu haine elegante, realizate din materiale importate din Italia. Acesta avea să fie primul pas spre succes.

Concret, totul a început pentru Sonia Rykiel cu haine de gravidă, realizate pentru ea, la începutul anilor ’60, când era însărcinată cu primul ei copil. Piesa care a făcut-o celebră a fost puloverul „poor boy“, Rykiel fiind primul designer care a scos cusăturile afară, la vedere, pentru a arăta structura piesei de îmbrăcăminte.

“Prima oară am făcut o rochie, pentru că eram gravidă şi voiam să fiu cea mai frumoasă femeie însărcinată. Apoi am făcut puloverul, pentru că voiam să am unul cum nu are nimeni“, povestea Sonia Rykiel, această rebelă a modei, cu un păr roșu venețian

Colecţia de tricotaje avea să se bucure de un real succes, iar patru ani mai târziu ia naştere societatea Sonia Rykiel, un imperiu care îi poartă numele și astăzi și care este condus de fiica sa, Nathalie.

În mai 1968 deschide primul boutique Rive Gauche, pe strada Grenelle, în Paris. Se dezvoltă fulminant, ajungând să includă şi colecţii masculine, articole vestimentare pentru copii, accesorii şi parfumuri. Existau voci care spuneau că Sonia Rykiel ”le-a îndemnat pe femei să fie excentrice, seducătoare, misterioase şi să îşi creeze propriul stil”.

Printre clientele ei de la acea vreme se numărau Catherine Deneuve, Audrey Hepburn și Brigitte Bardot.

Cu un curaj incredibil, începe să imprime cuvinte și expresii pe pulovere, inspirând femeile să-și spună punctul de vedere. Revoluționează prin alegerea materialelor, optand în loc de țesături care îi păreau prea rigide, tricoturile, jerseul, muselina, dantela, materiale care transmit tandrețe, se mulează, iubesc linia corpului, curg și dau viață. A creat prima rochie fără bretele, a promovat piesele suprapuse şi a popularizat dungile în culorile curcubeului, rochiile vintage, fularele din blană şi fusta-pantalon. În 1980, Rykiel a fost votată drept una dintre cele mai elegante 10 femei din lume, dovedind că tricotajele pot urma orice trend,  ba chiar pot da naştere unor tendințe noi.

„Oamenii spuneau despre hainele mele că nu sunt potrivite, nu se cade să fie întoarse pe dos. Nu eram şi nu sunt de acord, pentru că mi se pare că hainele întoarse pe dos sunt la fel de frumoase precum o catedrală“, a spus Rykiel publicaţiei „Women Wear Daily“.

De la început și până la final rămâne fidelă tehnicilor de croitorie, fără tivuri, fără cusături duble. Combină culorile cu un curaj nemărginit, negru și roșu fiind culorile sale definitorii. Își pune amprenta și când vine vorba de prezentările de modă, unde modelele ei zâmbesc, inducând o stare de bine.

În februarie 2010 compania Sonia Rykiel lansează o linie vestimentară adresată publicului larg. Colecţia care cuprindea bikini dungați, rochiţe negre asimetrice, salopete rochii-pull, leggings, pulovere, cardigane, veste, fuste și șorturi este numită “ Sonia Rykiel pour H&M” și este disponibilă în 200 de magazine din toată lumea. 

În 2012, celebra creatoare de modă dezvăluie că a fost diagnosticată cu maladia Parkinson cu 15 ani în urmă. Patru ani mai târziu, la vârsta de 86 de ani, pierde lupta cu boala.

În prezent, compania are 65 de magazine Sonia Rykiel și 1700 puncte de vânzare în toate marile metropole ale lumii ca New York, Tokyo, Paris sau Dubai. Casa Sonia Rykiel are 365 de angajați și distribuie produse în 30 de țări.

Cu Drag de Stil – Echipa Brands’ War

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu