Dragile noastre, ne-am propus ca pe acest blog, să introducem o rubrică, menită să vă ofere un plus de încredere și să vă reamintească, frecvent, că sunteți o FORȚĂ! Vom scrie povești despre femei de excepție, care au demonstrat lumii că puterea se câștigă prin muncă, ambiție și credință.
Săptămâna aceasta vom începe cu prima femei magnat – Estée Lauder.
Poate că multe dintre voi știți deja că Estée Lauder este un imperiu al frumuseţii. Compania deţine 27 de branduri majore, inclusiv Bobbi Brown, MAC, Clinique, Crème de la Mer, Prescriptives şi Origins, precum şi licenţele de parfumuri ale mai multor branduri, cum ar fi Tommy Hilfiger, Donna Karan, Missoni, Michael Kors, Coach şi Tom Ford.
Liderul mondial pe piaţa cosmeticelor a ajuns acolo, în vârf, datorită unei femei care a manevrat pe degete frumuseţea feminină şi a făcut o carieră din arta negoţului cu creme şi parfumuri.
La 1 iulie 1906 se năștea Josephine Esther Mentzer, în Corona, Queens. Aceasta își începe cariera încă din tinerețe, atunci când își ajută unchiul, chimist și farmacist din Ungaria, să obțină creme și parfumuri. Se îndrăgostește de acest domeniu și în 1946, împreună cu soțul ei, Joseph Lauter, pune bazele unei companii de cosmetice – Estée Lauder Companies și comercializează numai câteva produse pe care le expune pe stradă sau prin demonstrații gratuite în saloanele de cosmetică.
Învaţă legile primare ale marketingului fără să-şi dea seama, având în sânge arta negocierii şi a comerţului. Oferă demonstraţii şi masaje clientelor sale, fiind convinsă că pentru a vinde orice, trebuie să intri în contact direct cu clientul, să-i arăţi produsele pentru ca el să poată vedea rezultatele. „Este vorba despre acea atingere rară, contactul direct între două persoane, acela care lasă cea mai profundă impresie“, obişnuia să spună femeia de afaceri.
Prin muncă, pasiune și perseverență… și poate și un gram de noroc, Estée Lauder, ajunge să fie prima femeie magnat din domeniul cosmeticii. În 1998, publicația Time a plasat-o ca fiind singura femeie dintre cele mai mari personalități din lumea afacerilor din secolul al XX-lea.
De altfel, aceasta chiar avea o personalitate deosebită. În toate aparițiile, discursul ei era unul memorabil. „Într-o lume perfectă, suntem judecaţi după bunătatea sufletelor noastre. Dar în lumea noastră mai mult decât imperfectă, femeia care arată bine are un avantaj real, şi, de obicei, ultimul cuvânt“, spunea fondatoarea brandului. „Oamenii nu sunt întotdeauna perfecţi de la natură şi de aceea Dumnezeu a inventat ciorapii, pantofii şi cosmeticele“, adăuga atunci Estée Lauder, în stilul caracteristic.
Leonard Lauder, şeful executiv al companiei și fiul celei care a fondat această companie de succes, a povestit cum Estée Lauder vorbea mereu, plină de încântare, despre ce „afacere mică drăguţă“ a crescut ea. O afacere mică drăguţă, care acum, controlează peste 50% din piaţa cosmeticelor din America. O afacere care, în prezent, există în peste 120 de ţări şi care, în 2009, ajunsese la venituri de aproape opt miliarde de dolari, potrivit „Forbes“. Așadar iată cum 31.000 de angajaţi din toată lumea lucrează pentru această „mică afacere drăguţă“ cu parfumuri şi cosmetice.
„Dacă ai un ţel, dacă vrei să ai succes, dacă vrei să o faci şi să devii următoarea Estée Lauder, trebuie să munceşti din greu, trebuie să nu renunţi, dar mai ales, trebuie să crezi în tot ceea ce faci“, obişnuia să spună femeia care a rescris strategia afacerii moderne.
Estée Lauder a devenit model de inspiraţie pentru antreprenori, dar mai ales pentru femeile din întreaga lume.
A murit în 2004, la vârsta de 97 de ani, iar acum compania este condusă de fiul său, Leonard, de nepotul său, William, şi de cele două nepoate, care duc mai departe filosofia de viaţă a bunicii lor, dar mai ales, logica afacerilor.
Sperăm că v-am inspirat! Vă invităm să ne urmăriți.
Cu Drag de Stil – Echipa Brands’ War! ❤️